Monday, February 18, 2013

Kehidupan Bersama Haiwan Kesayangan

Kali ini aku nak cerita kan kehidupan aku menjaga anak2 bulus ni.Kadang-kadang macam-macam aksi si kucing ni buat. Patut la bela kucing ni boleh jadi terapi.Kisah aku ini masa tahun 2012.Aku masa tu masih berkerja di Sarawak tempat aku sendiri aku menyewa flat d Kuching.Nak di jadikan cerita masa aku tengah syok2 buat kerja di office aku terlihatsi kecil yang berkurap masa tu & apa yg membuat aku terpegun ialah anak matanya berwarna biru *ala-ala omputih gitu*.Sambil budak2 training main dgn ank kucing tu sambil aku curi2 tengok comel sgt. Tak lama lepas tu Boss aku datang dari mana entah aku pun tak tahu terus bising2 "Tolong buang kucing ne nanti berbau office" semua terdiam dalam hati aku (datang bulan ka apa ne sedangkan lelaki mahu marah-marah kucing bukannya tahu apa-apa pun)So,aku ambil kucing tu aku simpan elok-elok kat bawah office,sambil ank kucing tu meow-meow sambil tu aku cakap "nanti petang kalau kau masih di sini aku bawah kau balik ke tempat aku k"kucng tu pun meow-meow je tanda fhm kot.So,tup-tup jam 5 aku la org terawal punch card balik.Fuh!!!!lega masih ada lagi kau ye si Kecil tapi malang nya masa tu aku tiada tranport aku pun terfikir sekejap mcm mana nak kinap ne kucing bawa dlm bus/van.Last2 aku letak dlm handbag nasib baik handbag besar.Diam2 la kau ye meow sambil lengang kangkung aku singgah di kedai mencari bread untuk anak kucing ini.Last2 dapat juga masuk bus nasib si kecil ni tidak kuat bersuara,tiap kali bersuara bagi je bread terus diam.Hampir sampai ke tempat tinggal tiba-tiba Hujan lebat la pulak apalah nasib *dahlah jatuh di timpa tangga la pulak.Nasib ada bawa payung mahu tak mahu turun dari bus aku peluk kuat2 handbag si kecil pun seolah2 fhm dia keluarkan muka sambil tengok muka aku meow-meow mungkin ketakutan/kesejukan aku kuatkan diri berjalan cepat walaupun masa tu ada kilat & guruh yg kuat.Syukur 5 minit sampai terus ke rumah.Si lala pun tengok2 je muka aku balik sambil meow-meow.Untuk pengetahuan semua si lala tu adalah kucing pertama aku yang ikut balik masa tu pun hujan juga.Aku pun keluarkan si kecil sambil tu si lala cium2 si kecil nasib si abang tak marah tanda fhm kot.So sejak dari itu aku jg kucing2 ne penuh ksh syg lupa pula nak gtahu si kecil tu Tyty namanya.Lala(orange)tyty(white).Inilah kisah hidupku bersama haiwan kesayangan aku.Nanti sambung lagi ye.

2 comments: