Monday, February 18, 2013

Hidup Seorang Perantau

Nak masuk 8 Bulan dah aku stay di Sabah...Syukur alhamdulillah kerana perjalanan hidupku semua di permudahkan.Apa yang di impikan semuanya tercapai.kadang2 kita tak tahu apa yang akan berlaku d masa yang akan datang cuma kita perlu bijak mengatur langkah untuk meneruskan kehidupan seorang perantau.Apa yang penting jaga tingkah laku d tempat orang dengan niat yang baik.Insyallah semua d permudahkan. Aku mulakan kehidupan di Sabah pada hujung bulan 6 2012.Untuk pengetahuan semua sebelum ini memang pernah datang ke Sabah.Tapi kali ini kata hati untuk belajar berdikari untuk mencari rezeki & menambah pengalaman d rantau orang bak kata pepatah "jauh perjalanan luas permandangan" betul ke???hahahhahaha hantam sajalah labu.Sambung balik dari awal,mula-mula datang d sini aku stay d Telipok Ria jarak dari Kota kinabalu ke Telipok Ria memakan masa  hampir satu jam lebih baru sampai.Aku menyewa bilik d situ selama sebulan lepas tu pindah ke Inanam (bukan niat nak pindah2 ye,dek kerana tempat lama mereka ada masalah sikit nak ckp lebih tak baik)so,sampai sekarang la aku menginap di bilik sewa.Aku pun dpt kerja yg lebih baik dari dulu.

2 comments: